Vi talkin ‘ om spil for at blive en ekspert pÃ¥ hvad du gør. Disse regler er nÃ¥desløs. Bryde dem og en nÃ¥desløse kraft simpelthen fejer du ud af bestyrelsen, klikker du ud af skærmen, og du ikke selv historie. Du er nuthin’, baby.
Overholde disse regler og du smiler hele vejen til banken. Jeg startede ikke engang at vide der var regler. Jeg havde mistet min lille alle inden for 4 år. $235,000 spist op, gået ud opsving. Money talks, højre? Nå, gik mine uden at sige!
Jeg lærte disse regler den hårde måde. Du kan også. Du kan lære på den hårde måde. Vælger du at gøre? Ingen bryder sig om. Ingen vil pleje. Det er dit liv. Nu, hvor jeg har haft en chance for at tænke over det, foretrækker jeg den nemme måde. Jeg ville hellere lære fra andre folks goof-ups. Så lad os komme i gang.
Regel 1: Har noget af værdi at tilbyde din virksomhed eller dit marked. Noget, du brænder for. Noget, der kommer fra marv af dine knogler. Fra din kerne. Fra din tarm. Fra jeres essens. Fra din sjæl.
Og når du tilbyder det, det være sig. Gør det muligt ud af dine porer, ud af dit hjerte, dine dybeste følelser og overbevisninger. Lad det skinne fra dine øjne, afspejles i din holdning og din blik, stråleformet fra hånden. Ja, fra dine øjenvipper. Være i brand! Være så henrykte af hvad du tilbyde at du magnetisere dine kundeemner, medarbejdere og kunder til din tjenester eller produkter.
Regel 2. Være en marketingmedarbejder først, en ekspert næste. (Marketing, defineret: Marketing skaber betingelser ved som andre beslutte på deres egne, de ønsker, hvad du har.) Være en marketingmedarbejder først — og derefter en befrier af hvad du tilbyder. Mange fine teknikere og erhvervsfolk overlever ikke fordi de tror verden kommer til at byde dem velkommen med åbne arme. Beklager, ingen cigar. Dette er en smertelig lærestreg.
Du enten mĺ være så blændende, charmerende, er underholdende, smukke, strålende, at dine kundeemner og kunder alle men mister kontrollen, ved siden af sig selv, gå ape i din tilstedeværelse. Eller være et fint marketingmedarbejder.
Hvordan markedet ligger uden for rammerne af denne korte stykke. Videregive, gotta du bare tiltrække dem i dit univers til at ønske, hvad du tilbyder.
Regel 3. Har integritet. Integritet, der er absolut. Ville du gå kørsel i en bil med et dæk, der ikke ville holde luft? Vil du sejle i en utæt båd? Vil du spise en forkælet frugt? Når huden af en frugt er brudt åbne, begynder frugten at rådne lige der. Natur understreger integritet. Er integritet mindre vigtigt i dine forpligtelser over for dine kundeemner, dine medarbejdere eller dine klienter?
Regel 4. Være eksklusive. Være en slags. Være en specialist. Opret din unikke markedsstilling. Være særlige i dit hjørne af din verden. Være det eneste spil i byen. Vide mere om, hvad du gøre end nogen anden på jorden. Og ikke fortælle mig, du ikke kan gøre det. Du kan. Jeg ved, du kan. Din skaberen udstyres du med et unikt talent. Et talent, ingen andre har. Engagere det!
Regel 5. Associere med strålende læsefærdighed. Forbinder med mennesker, der ved at nå for høje resultater og afsætter selv til værdige grader. Til resultater, der kan gør en afgørende forskel for andre såvel som sig selv. Mennesker, der er super-positive. Mennesker, der opbygger du ved deres tilstedeværelse. Shun almindelige arbejde-en-dag typer, der ikke har en følelse af deres latent pragt.
Regel 6. Investere i mærke dig. Heri, mine 22 år i business, jeg fortsætter med at investere titusindvis af dollars i forskning hvert år. Ikke bare dollars. Tid. Sandsynlige 20 til 30 timer hver uge i ren forskning. Hvorfor? Så jeg kan holde sig på forkant. Og ikke bare tid. Fokus. Energi. Spørge, hvorfor. Kontemplation. Meditation. Ser ud indeni. Ser uden for. Kigge væk.
Her er ideen. . . Gøre dig selv sådan en unik ressource for det marked du tjene at der simpelthen ikke en #2. Være så langt ude foran at andre, der vil konkurrere med dig selv ikke kan skinne dine sko. Dette er, hvad jeg vil have dig til at gøre. Du gøre det ved hjælp af hjerner din Gud gav dig.
Regel 7. Find din Nordstjernen. Sæt dit kompas ved din Nordstjernen. Din North Star er din personlige mission. Nordstjernen tillader søfolk til deres kursen og holde kursen. Det er, hvad din personlige mission betyder for dig. Har en personlig mission. Sætte det skriftligt. Være sikker på det er transcendent. Du ved, din mission er transcendent, når du vågner en morgen at indse du ikke længere har din mission. I stedet har din mission du. Du er fanget i rapture, energi og kraften i din mission. Du er en mission samurai. Du er en kriger.
Nu er du hooked. Hooked på den storslåede skæbne, du har oprettet til dig selv. Fra dette øjeblik du har en ny og pulserende energi. Det har altid været der. Venter på inde i dig. Venter på dig til at frigive den.
Måle din hver beslutning mod din mission. Uanset hvilken handling serverer din mission er god. Handlinger, der ikke rykke din mission er at undgå. Oprette en mission. Og en Mission Statement. Sætte det på din office væg, dit køleskab dør, dit badeværelse spejl. Bo. Live det levende. Lade det styre alle dine handlinger.
Regel 8. Sæt specifikke mål. Målbare mål. Mål med tidsfrister. Mål at fremme din mission. Derefter tage bit i tænderne. Gå efter disse mål vildt. Ubønhørligt. Lad tilbageslag styrke din beslutsomhed.
Regel 9. Komme gældfri så hurtigt som du kan. De klogeste eksperter er enige om dette. Komme ud af den plast fælde. Derefter, investere dit overskud på lang sigt.
Regel 10. Gør dig selv en af bedste overalt.
“Være mere af, hvad du er. Være alt hvad du er. Gør hvad du elsker; gøre det med din hele hjertet. Gør det med passion og en klar vision om hvor du skal hen.
Og en forpligtelse til at blive fremragende og modet til at stÃ¥ over din frygt og være realistisk og ærlig med dig selv og tage fuld ansvar for din fremtid. Og hvis du gør, og hvis hver morgen du vÃ¥gner op og ramte jorden løb du vil være fremragende i dit omrÃ¥de!” (Brian Tracy)
Regel 11. Hæv dine gebyrer. Være mere værd end dine gebyrer. De fleste iværksættere og konsulenter mangler modet til at fastsætte gebyrer, der afspejler den reelle værdi, de leverer. Denne indsigt viser dig hvorfor: de fleste specialister, 83%, ifølge Tom Winninger, er K-marts af deres virksomhed. 17% af specialister er Tiffanys af deres virksomhed. Der er du til at være? Gør dig selv bedst, det allerbedste, til hvad du gør. Og opkræve i overensstemmelse hermed.
Regel 12. Få dig en træner, en mentor. Få det bedste du kan finde. Derefter har tillid til denne person. Hvis du ikke har tillid til denne person, få en anden. Åbne op. Fortæl din mentor, hvor du har været, hvor du er, hvor du ønsker at være. Få en ekspert på det område, du har sat dit hjerte på. Nogen, der forstår. Nogen der har været rundt på banen et par gange mere end dig. Lytte til hvad din mentor siger. Overholde din mentor vejledning. Og marts videre til herlighed!