Det er let nok til at overbevise dine egne medarbejdere at bedre mennesker sejrer, selv mod alle odds. Det er, hvad de ønsker at høre. Og helt sikkert i en marketing krig kvalitet er en faktor samt mængde.
Det er, men overlegenhed af force er sådan en overvældende fordel at det overvinder de fleste kvalitetsforskelle.
Vi tvivler ikke på, at de fattigste hold i NFL konsekvent kunne slå det bedste hold i NFL, hvis det kunne feltet 12 mænd mod oppositionens 11.
I erhvervslivet, hvor holdene er meget større, er din evne til at samle en kvalitetsforskel meget vanskeligere.
Clear-tænkning marketing manager vil ikke forvirre pep talk på et salg rally med virkeligheden i området marketing. En god generel gør aldrig militære strategi baseret på at have bedre personale. Ej heller bør en markedsføring generelt. (“Vor hær,” sagde Wellington “består af jorden, den blotte udskud af jordens afskum.”)
Selvfølgelig ville du være i dybe problemer inde i din virksomhed hvis du brugte Wellingtons ord til at beskrive din egen hær. Fortælle dit folk, hvor fantastisk de er, men ikke har planer om at vinde kampen med overlegne personale.
Regne vinde kampen med en overlegen strategi.
Endnu mange virksomheder klamrer sig dybt til strategiens bedre mennesker. De er overbevist om de kan rekruttere og leje væsentligt bedre træningsprogrammer kan hjælpe dem holde deres “folk” kant.
Enhver studerende af statistikker ville grine af denne tro. Sure, det er muligt at sammensætte en lille cadre af overlegne mennesker. Men jo større virksomhed, jo mere sandsynligt den gennemsnitlige medarbejder vil være gennemsnittet.
Og når det kommer til mega-virksomhederne, mulighed for at samle et intellektuelt overlegne team bliver statistisk næsten nul.
Til sidst tælle, IBM havde 369,545 medarbejdere, et tal, som er i hastig vækst. På et 1 til 1-grundlæggende, kan der være flere hvide skjorter hos IBM, men ikke mere grå materie.
IBM er vinde computer krig Eisenhower måde. Hvor konkurrencen har 2, har IBM 4. Hvor konkurrencen har 4, har IBM 8.